Scrum Master I
- Categories SCRUM
- Tags
Διαθέσιμα
τμήματα
Διάρκεια: 16 ώρες
Instructor-Led & Online LIVE
Δευτέρα & Τετάρτη | 18:00 - 22:00
Το Πρόγραμμα
Το Scrum χρησιμοποιείται σαν μια μεθοδολογία ανάπτυξης λογισμικού, όσον αφορά την οργάνωση και λειτουργία των ομάδων ανάπτυξης αλλά και στον σχεδιασμό και διαχείριση των ευέλικτων έργων.
Αυξάνει την παραγωγικότητα μιας ομάδα, μέσω της ενθάρρυνσης των μελών της να μαθαίνουν από εμπειρίες και να βελτιώνουν την οργάνωση και την αποδοτικότητα τους.
Οι ομάδες IT χρησιμοποιούν το Scrum ώστε να αναπτύσσουν, να παρουσιάζουν και να συντηρούν πολύπλοκα προϊόντα λογισμικού. Παρ ’όλα αυτά οι βασικές αρχές του Scrum μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορους τομείς, όπως η έρευνα, οι πωλήσεις, το marketing και η εξυπηρέτηση πελατών μεταξύ άλλων.
Πως λειτουργεί το Scrum?
Το Scrum χρησιμοποιεί ένα λειτουργικό πλαίσιο, το οποίο βασίζεται σε τεκμήρια και μεγιστοποιεί την ικανότητα μιας ομάδας να υλοποιεί τους στόχους της άμεσα, να αντεπεξέρχεται στις επικείμενες ανάγκες και να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες της αγοράς.
Ο στόχος αυτής της προσέγγισης είναι η έγκαιρη κατανόηση και ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών και η αντιμετώπιση οποιασδήποτε απρόσμενης πρόκλησης, για την οποία μια σειριακή προσέγγιση δεν θα ήταν κατάλληλη.
Γνώσεις και Δεξιότητες:
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου Scrum Master I θα μάθετε:
- Τον ορισμό και τις λειτουργίες του Scrum
- Τους τρεις πυλώνες του Scrum: έλεγχος, προσαρμογή και διαφάνεια
- Τις πέντε αρχές του Scrum: δέσμευση, συγκέντρωση, ειλικρίνεια, σεβασμός και θάρρος
- Τα χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών ειδικών Scrum, ιδιοκτήτες προϊόντων και ομάδων development
- Τον σκοπό των διαφορετικών γεγονότων, δημιουργημάτων και κανόνων του Scrum
- Πως ο πολυδιάστατος προγραμματισμός, μπορεί να βοηθήσει μια ομάδα να θέσει μακροπρόθεσμους στόχους και να δημιουργήσει μια πιο ρεαλιστική στρατηγική, ώστε να τους επιτύχει
- Πως να αναγνωρίζετε τα χαρακτηριστικά της λίστας υποχρεώσεων (product backlog) και να κατανοείτε πως μπορεί να εξελιχθεί βάση των αλλαγών προϊόντος και περιβάλλοντος
- Τεχνικές για την μεταβολή του τεχνικού χρέους (technical debt)
- Τον σκοπό και τα βήματα που ακολουθούνται στο Scrum π.χ., product backlog grooming, sprint planning, execution, daily Scrum, review, and retrospective
Σε ποιους απευθύνεται:
Το πρόγραμμα της PeopleCert Scrum Master I απευθύνεται σε οποιονδήποτε επαγγελματία επιθυμεί να γίνει μέλος του περιβάλλοντος Scrum. Απαιτείται από τους καταρτιζόμενους να αναπτύξουν και να επιδείξουν σταθερές γνώσεις και κατανόηση των όρων, των βασικών αρχών και λειτουργιών του Scrum, και την δυνατότητα να χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία αποτελεσματικά και αποδοτικά.
Παραδείγματα χαρακτηριστικών θέσεων εργασίας:
- Software Engineer
- Product Manager
- Team Leader
- Business Analyst
Εισηγητές:
Οι εισηγητές μας είναι όλοι πιστοποιημένοι από την PeopleCert με μεγάλη διδακτική και εργασιακή εμπειρία.
1.1 What Is Agile?
- 1.1.1 Define the term Agile
- 1.1.2 Ιdentify key terms used to describe Agile approaches, like: predictive; iterative; incremental; and adaptive
1.2 Agile Values and Principles
- 1.2.1 Define the Agile Manifesto and explain its purpose
- 1.2.2 Describe the purpose of the four values of the Agile Manifesto
- 1.2.3 Describe the purpose of the 12 principles of the Agile Manifesto
2.1 What Is Scrum?
- 2.1.1 Define the term Scrum
- 2.1.2 Describe the purpose of Scrum
- 2.1.3 Describe the benefits of Scrum in relation to the common challenges faced by IT
2.2 The Three Pillars of Scrum
- 2.2.1 Know that Scrum is founded on empirical process control
- 2.2.2 Define the three pillars of Scrum: inspection; adaptation; and transparency
- 2.2.3 Explain the purpose of the three pillars of Scrum
2.3 Scrum Values
- 2.3.1 Describe the five Scrum values: commitment; focus; openness; respect; and courage
- 2.3.2 Identify examples for each of the five Scrum values
- 2.3.3 Explain the purpose of the five Scrum values and their interaction with the Scrum Team
3.1 The Scrum Framework
- 3.1.1 List the Scrum main practices: roles, events, artifacts and rules.1.2 Identify the purpose of the Scrum Practices
- 3.1.3 Define the main Scrum roles: Product Owner, Development Team, Scrum Master
- 3.1.4 Define artifact and the main Scrum artifacts: Product Backlog, Sprint Backlog, Product Increment
- 3.1.5 Define the terms Timeboxing Sprint and the main Scrum events: Sprint Planning, Sprint Execution, Daily Scrum, Sprint Review, Sprint Retrospective
- 3.1.6 List the 13 Scrum rules
3.2 Roles
- 3.2.1 Know that the Scrum Team consists of a Product Owner, the development team, and a Scrum Master
- 3.2.2 Describe the impacts of people performing multiple Scrum roles
3.3 Teams
- 3.3.1 Define the term self-organizing team
- 3.3.2 Describe the characteristics of a self-organizing team
- 3.3.3 Define the term cross-functional team
- 3.3.4 Describe the characteristics of a cross-functional team
3.4 The Product Owner Role
- 3.4.1 Describe the characteristics of an effective Product Owner
- 3.4.2 Identify the responsibilities and accountabilities of the Product Owner within Scrum
3.5 The Development Team Role
- 3.6.1 Describe the characteristics of an effective Scrum Master
- 3.6.2 Identify the responsibilities and accountabilities of the Scrum Master within Scrum
- 3.6.3 Define the term Servant Leadership
- 3.6.4 List the characteristics of a successful servant leader
- 3.6.5 List the ways that a Scrum Master serves the Product Owner
- 3.6.6 List the ways that a Scrum Master serves the Development team
- 3.6.7 List the ways that a Scrum Master serves the organization
3.7 Technical Debt
- 3.7.1 Define the term technical debt and its impact
- 3.7.2 Describe the types, the causes and consequences of Technical Debt
4.1 Product Backlog
- 4.1.1 Identify the attributes of a product backlog
- 4.1.2 Describe the purpose of the product backlog in Scrum and who is responsible for its development and maintenance
- 4.1.3 Explain how the product backlog can evolve as the product and environment evolves
- 4.1.4 Define the terms product backlog item (PBI), requirements statement, acceptance criteria, increment, and conditions of satisfaction
- 4.1.5 Define the term Product Backlog Grooming
- 4.1.6 Define the terms “epic”, “feature”, “user story”, “story points” in relation the PBIs, during product backlog grooming.
- 4.1.7 Identify the purpose and process steps involved in the product backlog grooming in Scrum including the roles of the Scrum team
4.2 Sprint Backlog
- 4.2.1 Describe the purpose of a sprint backlog in Scrum
- 4.2.2 Identify the attributes of a sprint backlog, how it can be altered and which role may perform any alteration
4.3 Product Increment
- 4.3.1 Define the term product increment
- 4.3.2 Define the potentially shippable product and describe its purpose in Scrum
- 4.3.3 Define the terms conditions of satisfaction, definition of done, and definition of ready
- 4.3.4 Differentiate between the definition of done (DoD) and acceptance criteria.
- 4.3.5 Define the term “velocity” identify estimation techniques used to calculate velocity and its purpose
- 4.3.6 List practices that will help Scrum teams deliver a high-quality product increment and reduce technical debt.
4.4 Artifact Transparency
- 4.4.1 Explain the importance of artifact transparency
- 4.4.2 Describe the impact of artifacts that are not fully transparent
- 4.4.3 Identify examples of how transparency must be inspected, adapted and increased at the Scrum events
5.1 Multilevel Planning
- 5.1.1 Define multilevel planning and explain how multilevel planning helps teams
- 5.1.2 Describe the concept of the planning onion and list the six planning levels (day, iteration, release, product, portfolio, strategy)
5.2 Release Planning
- 5.2.1 Define Release backlog, Release Planning and describe its goal
- 5.2.2 Identify the timing, participants, and process steps involved in the release backlog
- 5.2.3 Define “fixed-scope release” and “fixed-date release”
6.1 Sprint Planning
- 6.1.1 Describe the purpose of the sprint planning event
- 6.1.2 Identify the process steps involved in the sprint planning event including the roles and responsibilities of the Scrum team
- 6.1.3 Identify the correct length of time for a sprint.
- 6.1.4 Define the term “capacity” in relation to sprint planning including the various factors that influence a team’s capacity.
6.2 Sprint Execution
- 6.2.1 Describe the purpose of the sprint execution event
- 6.2.2 Identify the process steps involved in the sprint execution event including the roles and responsibilities of the Scrum team
6.3 Daily Scrum
- 6.3.1 Describe the purpose of the daily scrum event
- 6.3.2 Identify the process steps involved in the daily scrum event including the roles and responsibilities of the Scrum team
- 6.3.3 Identify the attributes of an effective daily Scrum meeting.
6.4 Sprint Review
- 6.4.1 Describe the purpose of the sprint review event
- 6.4.2 Identify the process steps involved in the sprint review event including the roles and responsibilities of the Scrum team
- 6.4.3 Describe the outcomes of a Sprint Review
6.5 Sprint Retrospective
- 6.5.1 Describe the purpose of the sprint retrospective event
- 6.5.2 Identify the process steps involved in the sprint retrospective event including the roles and responsibilities of the Scrum team
7.1 Types of Information Radiators
- 7.1.1 Define the term “information radiator” explain the purpose, and provide examples of information radiators
- 7.1.2 List the Types Information Radiators
7.2 Purposes of Information Radiators
- 7.2.1 Define sprint backlog chart, Product Backlog chart, Burn-down/Burnup chart and burnup chart and explain the purpose of each.
- 7.2.2 Describe the purpose of visual management tools in relation to Scrum and identify the attributes of effective visual management tools, including kanban charts and task boards, and explain the benefits of each
8.1 The Purpose of Scaling Scrum
- 8.1.1 Define the term Scale Scrum
- 8.1.2 Describe the purpose and goal of scaling Scrum
8.2 Roles in Scaling Scrum
- 8.2.1 Know the roles in Scale Scrum
- 8.2.2 List the main responsibilities of the Chief Scum Master in Scale Scrum
8.3. Scaled Artifacts and Events
- 8.3.1 Describe how to scale the product backlog
- 8.3.2 Identify the reasons of a consistent definition of done across multiple teams working on the same product log
Scrum Master I
- Διάρκεια: 60′
- Χωρίς σημειώσεις
- Διαθεσιμότητα: Καθημερινά (online exam)
- Διαθέσιμη σε 6 γλώσσες
- 40 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
- Pass mark: 70%
|
|
|
|
|
You may also like
Scrum Master II
Το πρόγραμμα σπουδών CCNA v7.02 καλύπτει πλήρως θεματολογίες δικτύωσης, όπως: IP routing and switching fundamentals, network security and services, network programmability και automation. Το πρόγραμμα διδάσκει στους καταρτιζόμενους έννοιες και δεξιότητες δικτύωσης, από εφαρμογές δικτύου έως πρωτόκολλα και υπηρεσίες.